Deblokkeren van uw UZI-pas
Als u drie keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, wordt uw UZI-pas om veiligheidsredenen geblokkeerd. U kunt een geblokkeerde pas activeren met de PUK-code. Deze vindt u in de Pincodebrief.
Bent u de Pincodebrief kwijt? In dat geval dient u op eigen kosten een nieuwe pas aan te vragen.
Pas deblokkeren
Wilt u uw pas deblokkeren? Doorloop dan onderstaande stappen:
- Steek de pas in de kaartlezer.
- Klik op ‘Start’ in het Windows-menu (bij Mac: klik op het icoon ‘Macintosh HD’ op het bureaublad).
- Selecteer ‘Alle programma’s’.Ga naar ‘Safesign Standaard’ en klik op ‘Token Administratie’ (Voor Mac/Apple: ‘Token Administration.app’). Het is mogelijk om programma te vinden door te zoeken op de term ‘Token’. Start het programma op.
- Klik bovenaan op het woordje ‘Token’. Kies daarna voor de optie: ‘PIN deblokkeren’.
- Voer de PUK-code in. Daarna kunt u een nieuwe PIN-code opvoeren. Herhaal de nieuwe PIN-code.
- Klik op ok. U krijgt nu de melding dat uw pas succesvol is gedeblokkeerd. Uw pas is weer bruikbaar door middel van de nieuwe pincode.