Deblokkeren van uw UZI-pas

Als u drie keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd, wordt uw UZI-pas om veiligheidsredenen geblokkeerd. U kunt een geblokkeerde pas activeren met de PUK-code. Deze vindt u in de Pincodebrief.

Bent u de Pincodebrief kwijt? In dat geval dient u op eigen kosten een nieuwe pas aan te vragen.

Pas deblokkeren

Wilt u uw pas deblokkeren? Doorloop dan onderstaande stappen:

  1. Steek de pas in de kaartlezer.
  2. Klik op ‘Start’ in het Windows-menu (bij Mac: klik op het icoon ‘Macintosh HD’ op het bureaublad).
  3. Selecteer ‘Alle programma’s’.Ga naar ‘Safesign Standaard’ en klik op ‘Token Administratie’ (Voor Mac/Apple: ‘Token Administration.app’). Het is mogelijk om programma te vinden door te zoeken op de term ‘Token’. Start het programma op.
  4. Klik bovenaan op het woordje ‘Token’. Kies daarna voor de optie: ‘PIN deblokkeren’.
  5. Voer de PUK-code in. Daarna kunt u een nieuwe PIN-code opvoeren. Herhaal de nieuwe PIN-code.
  6. Klik op ok. U krijgt nu de melding dat uw pas succesvol is gedeblokkeerd. Uw pas is weer bruikbaar door middel van de nieuwe pincode.