Uw pincodebrief
Zodra uw aanvraagformulier voor een pas door ons is verwerkt, ontvangt u per post een pincodebrief.
Bewaar de pincodebrief met de drie codes goed.
De drie codes zijn:
- Uw persoonlijke PIN-code die u nodig heeft op het moment dat u uw pas wilt gebruiken.
- Uw PUK-code om een geblokkeerde pas te activeren in het geval dat u drie keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd.
- Uw intrekkingscode om uw pas in te trekken bijvoorbeeld bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude. U bent verplicht deze intrekkingscode aan uw organisatie door te geven als de geregistreerde abonnee daarom vraagt.
Pincode brief niet ontvangen of kwijt?
Heeft u de pincodebrief niet ontvangen? Meld ons dit zo snel mogelijk. Bent u uw pincodebrief kwijt? Op eigen kosten moet u een nieuwe pas aanvragen.
Bent u uw pincodebrief kwijt binnen drie maanden na de productiedatum? U kunt u een herprint van de pincodebrief aanvragen voor € 60,-.
- Bewaar uw pincodebrief altijd apart van uw pas.
Wijziging PIN-code
Wilt u uw PIN-code van uw pas wijzigen? Doorloop dan onderstaande stappen:
- Steek de pas in de kaartlezer.
- Klik op ‘Start’ in het Windows-menu (bij Mac: klik op het icoon ‘Macintosh HD’ op het bureaublad).
- Selecteer ‘Alle programma’s’.
- Ga naar ‘Safesign Standaard’ en klik op ‘Token Administratie’ (Voor Mac/Apple: ‘Token Administration.app’).
- Selecteer ‘Token’ in de menubalk en vervolgens ‘Wijzigen PIN.
- Voer de meegeleverde (oude) PIN-code in het scherm ‘Wijzigen PIN’ in.
- Voer vervolgens tweemaal de nieuwe door u zelf gekozen PIN-code in. Deze moet uit minimaal 6 en maximaal 8 karakters (cijfers en/of letters) bestaan.