Uw pincodebrief

Zodra uw aanvraagformulier voor een pas door ons is verwerkt, ontvangt u per post een pincodebrief. Bewaar deze brief met de drie codes goed.

De drie codes zijn:

  1. Uw persoonlijke PIN-code die u nodig heeft op het moment dat u uw pas wilt gebruiken.
  2. Uw PUK-code om een geblokkeerde pas te activeren in het geval dat u drie keer een verkeerde PIN-code heeft ingevoerd.
  3. Uw intrekkingscode om uw pas in te trekken bijvoorbeeld bij verlies, diefstal of vermoeden van fraude. U bent verplicht deze intrekkingscode aan uw organisatie door te geven als de geregistreerde abonnee daarom vraagt.

Pincode brief niet ontvangen of kwijt?

Heeft u de pincodebrief niet ontvangen? Meld ons dit zo snel mogelijk. Bent u uw pincodebrief kwijt? Op eigen kosten moet u een nieuwe pas aanvragen. Bent u uw pincodebrief kwijt binnen drie maanden na de productiedatum? U kunt u een herprint van de pincodebrief aanvragen voor € 60,-.

  • Bewaar uw pincodebrief altijd apart van uw pas.

Wijziging PIN-code

Wilt u uw PIN-code van uw pas wijzigen? Doorloop dan onderstaande stappen:

  1. Steek de pas in de kaartlezer.
  2. Klik op ‘Start’ in het Windows-menu (bij Mac: klik op het icoon ‘Macintosh HD’ op het bureaublad).
  3. Selecteer ‘Alle programma’s’.
  4. Ga naar ‘Safesign Standaard’ en klik op ‘Token Administratie’ (Voor Mac/Apple: ‘Token Administration.app’).
  5. Selecteer ‘Token’ in de menubalk en vervolgens ‘Wijzigen PIN.
  6. Voer de meegeleverde (oude) PIN-code in het scherm ‘Wijzigen PIN’ in.
  7. Voer vervolgens tweemaal de nieuwe door u zelf gekozen PIN-code in. Deze moet uit minimaal 6 en maximaal 8 karakters (cijfers en/of letters) bestaan.

Deblokkeren UZI-pas

Wilt u uw pas deblokkeren? Doorloop dan onderstaande stappen:
1.    Steek de pas in de kaartlezer.
2.    Klik op ‘Start’ in het Windows-menu (bij Mac: klik op het icoon ‘Macintosh HD’ op het bureaublad).
3.    Selecteer ‘Alle programma’s’.
Ga naar ‘Safesign Standaard’ en klik op ‘Token Administratie’ (Voor Mac/Apple: ‘Token Administration.app’). Het is mogelijk om programma te vinden door te zoeken op de term ‘Token’. Start het programma op.
     4. Klik bovenaan op het woordje ‘Token’. Kies daarna voor de optie: ‘PIN deblokkeren’.
     5. Voer de PUK-code in. Daarna kunt u een nieuwe PIN-code opvoeren. Herhaal de nieuwe PIN-code.
     6. Klik op ok. U krijgt nu de melding dat uw pas succesvol is gedeblokkeerd. Uw pas is weer bruikbaar door middel van de nieuwe pincode.