Trek uw UZI-pas of servercertificaat in

Uw UZI-pas is een soort elektronisch paspoort. Bij een vermoeden van misbruik, bijvoorbeeld door diefstal, moet u uw UZI-pas daarom intrekken. Dit geldt ook voor het UZI-servercertificaat.

1. Pas intrekken

Intrekken van uw UZI-pas doet u online: gemakkelijk en snel

U kunt bij ons 24 uur per dag en zeven dagen per week online uw pas intrekken.

Wat heeft u hiervoor nodig?

  • Uw pasnummer.
  • Uw intrekcode. Deze intrekcode staat in de pincodebrief die aan u is toegestuurd.

Spoed

Indien de intrekking spoed vereist, kunt u het beste zelf online uw pas intrekken. Gaat dit niet? U kunt ons in dit geval ook bellen met een verzoek om een spoedintrekking.

  • Houd het pasnummer bij de hand.
  • Bellen kan op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur naar +31 70 340 60 20


Heeft u de intrekcode niet (langer) in bezit?

U kunt ook een verzoek tot intrekking indienen per e-mail. Dit verzoek wordt door ons binnen vier uur afgehandeld. Het verzoek moet dan wel door ons zijn ontvangen op werkdagen tussen 07:30 en 16:00 uur. Dient u een verzoek in ná 16:00 uur? Dan wordt het de volgende werkdag door ons in behandeling genomen.

  • Vul - afhankelijk van uw rol - één van bijgaande formulieren in en onderteken het. Daarna kunt u het ingevulde formulier scannen en toesturen per e-mail naar intrekken@uzi-register.nl.
  • Gebruik hiervoor altijd een jpg of pdf-bestand, in deze formaten kunnen geen veranderingen worden aangebracht.
  • Stuur met het formulier een kopie van een geldig identiteitsbewijs (ID) mee. Dit is het kopie ID van een aanvrager/wettelijk vertegenwoordiger of van de pashouder.
  • Stuur u liever geen kopie ID toe? U kunt de mail ook elektronisch ondertekenen. Dan hoeft u geen kopie identiteitsbewijs toe te voegen.

Meer weten?

Hebt u vragen over het intrekken van uw UZI-pas? Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum via e-mail info@uzi-register.nl.

2. Servercertificaat intrekken

Intrekken van uw servercertificaat doet u online: gemakkelijk en snel

U kunt bij ons 24 uur per dag en zeven dagen per week online uw servercertificaat intrekken.

Wat heeft u hiervoor nodig?

  • Het pasnummer en de intrekcode. Deze gegevens staat in de intrekcodebrief die aan u is toegestuurd kort na ontvangst van uw certificaat.

Heeft u de intrekcode niet (langer) in bezit?

U kunt ook een verzoek tot intrekking indienen per e-mail. Dit verzoek wordt door ons binnen vier uur afgehandeld. Het verzoek moet dan wel door ons zijn ontvangen op werkdagen tussen 07:30 en 16:00 uur. Dient u een verzoek in ná 16:00 uur? Dan wordt het de volgende werkdag door ons in behandeling genomen.

  • Vul bijgaand formulier in, onderteken deze, scan het formulier en mail het formulier in onveranderbaar formaat, zoals jpg of pdf, naar intrekken@uzi-register.nl
  • Stuur met het formulier een kopie van een geldig identiteitsbewijs van respectievelijk aanvrager/wettelijk vertegenwoordiger mee.
  • U kunt de mail ook elektronisch ondertekenen. Dan hoeft u geen kopie identiteitsbewijs toe te voegen.

Belangrijk

Wij willen u erop wijzen dat u verantwoordelijk bent voor een juist gebruik van het servercertificaat. Uw aansprakelijkheid eindigt pas op het moment dat uw certificaat is ingetrokken. Hebt u vragen over het intrekken van uw UZI-pas? Neem dan contact op met ons klantcontactcentrum via telefoonnummer +31 70 340 60 20 of E: intrekken@uzi-register.nl.